Nieuwsflits 6 april 2023

Wij hebben de week afgesloten met een heerlijke paaslunch verzorgt door de ouderraad.

Dit was weer superfijn geregeld!

De kinderen zijn de wijk in geweest op zoek naar de “vossen” van groep 7/8 én naar de paashaas! Wat een toppers!

Nu eerst een lekker lang paasweekend met daarna de IJmaredag, een studiedag voor alle medewerkers van ons bestuur. De kinderen zijn daarom dinsdag ook nog vrij! Wij verwachten hen woensdag weer op school.

Ik wens u een zonnig paasweekend!

Verkeersveiligheid in de wijk

De gemeente is druk bezig de verkeersveiligheid rondom de scholen te verbeteren. Bij ons op het plein wordt gestart met een proef om eenrichtingsverkeer te regelen tussen de Bloemstraat en Kanaalstraat. Ter info in de bijlage de brief van de gemeente.

Nieuwe schoolweek lerarentekort

Helaas dit nieuws blijft ons bezighouden, we hebben er iedere dag mee te maken in de regio én bij ons op school. Zoals u weet werken de besturen nauw samen om ook in de toekomst kwalitatief goed onderwijs te kunnen blijven bieden. In de bijlage ontvangt u de periodieke nieuwsbrief. Met het samenbrengen van de twee scholen zijn De Klipper en De Vuurtoren natuurlijk volop in beweging, een extra pilot gaan wij op dit moment dan ook niet uitvoeren.

Ouderhulp gevraagd

Koningsspelen

Donderdag 20 april zijn de Koningsspelen voor de gemeente Velsen. De bovenbouw krijgt onder begeleiding van sportsupport een sportieve ochtend aangeboden op het strand.

De onderbouw (groep 1 t/m 4) van De Vuurtoren en De Klipper zal net zoals vorig jaar een gezamenlijk spelcircuit op het plein doen. Zij starten de dag met een heerlijk koningsontbijt! Ook hiervoor zoeken wij ouders (opa’s, oma’s) die een groepje willen begeleiden (8.30 -12.00) U kunt zich opgeven bij de leerkracht. De kinderen zijn om 12.00uur vrij!

Uw hulp wordt enorm gewaardeerd door ons én de kinderen.

Schoolontbijt

Wist u dat er iedere dinsdag en vrijdagochtend een ontbijtplein is voor De Vuurtoren en De Klipper? De kinderen kunnen bij ons in de BSO-ruimte om 08.00 uur gezellig komen aanschuiven.

Het team van de Vuurtoren wenst u een fijn lang weekend!

Denkt u nog even aan het toestemmingsformulier voor de overschrijving naar Atlant?