Nieuwsflits 31 maart 2023

Wij hebben de week afgesloten met een heerlijke paaslunch verzorgt door de ouderraad.

Dit was weer superfijn geregeld!

De kinderen zijn de wijk in geweest op zoek naar de “vossen” van groep 7/8.

Volgende week een korte week.

Eerst het lange paasweekend en daarna de IJmaredag, een studiedag voor alle medewerkers van ons bestuur. De kinderen zijn vrij! Wij verwachten hen woensdag weer op school.

Ouderhulp gevraagd

Lentefeest

Op vrijdag 7 april vieren wij de lente (Pasen). Traditiegetrouw gaan wij hier een leuke ochtend van maken. Voor de vossenjacht (speurtocht) in de wijk zijn wij op zoek naar ouders die een groepje willen begeleiden. Een kleine wijziging in de tijd. Wij hebben uw hulp nodig tussen 12.30uur en 14.30uur.

De kinderen hoeven deze dag geen lunch mee te nemen. Deze wordt verzorgd door de ouderraad.

Wilt u wel een tienuurtje meegeven?

Koningsspelen

Donderdag 20 april zijn de Koningsspelen voor de gemeente Velsen. De bovenbouw krijgt onder begeleiding van sportsupport een sportieve ochtend aangeboden op het strand.

De onderbouw (groep 1 t/m 4) van De Vuurtoren en De Klipper zal net zoals vorig jaar een gezamenlijk spelcircuit op het plein doen. Zij starten de dag met een heerlijk koningsontbijt! Ook hiervoor zoeken wij ouders (opa’s, oma’s) die een groepje willen begeleiden (8.30 -12.00) U kunt zich opgeven bij de leerkracht of bij freek.wijker@ijmare.nl

Uw hulp wordt enorm gewaardeerd door ons én de kinderen.

De ouderkamer zullen we voor dit schooljaar tijdelijk stopzetten. We zien dat er op dinsdagochtend weinig ouders kunnen vanwege werk en ook de onderwerpen spreken niet altijd aan. We zullen de ouderkamer in het nieuwe schooljaar opnieuw openen en willen dan graag uw input, zodat we een fijne plek voor ouders kunnen creëren!

Schoolontbijt

Wist u dat er iedere dinsdag en vrijdagochtend een ontbijtplein is voor De Vuurtoren en De Klipper? De kinderen kunnen bij ons in de BSO-ruimte om 08.00 uur gezellig komen aanschuiven. Ze krijgen daar van de begeleiders een broodje, krentenbol of een cracker met daarop een gezonde beleg naar keuze en een beker melk, appelsap of een andere vruchtensap.