Nieuwsflits 24 maart 2023

Vanuit de directie

De week zit er op! Nog maar twee weken en dan is het ook alweer Pasen. Voor een aantal gezinnen is de Ramadan begonnen. Op vrijdag 7 april vieren wij feestelijk de lente. Samen met de ouderraad gaan wij er voor de kinderen een leuke dag van maken.

U hebt maandag een brief ontvangen met een toestemmingsformulier voor overschrijving van uw kind naar Atlant. Het is belangrijk voor ons deze formulieren snel retour te hebben, zodat wij weten met welke aantallen wij de groepen definitief kunnen samenstellen. Pas dan kunnen wij met zekerheid de groepen indelen en u verder informeren hierover.

Heeft u nog vragen? Stelt u ze gerust. Ook kunt u een afspraak maken via de gespreksplanner in Parro.

Wij hebben inmiddels een aantal ouders bereid gevonden deel te nemen aan de klankbordgroep. Via deze nieuwsflits houden wij u goed op de hoogte over de ontwikkelingen.

Ik wens u een fijn weekend.

Hartelijke groet,

Carla Oude Groen

Schoolreisje

In juni gaan wij op schoolreisje. Wij hebben van een aantal ouders de bijdrage al ontvangen. Heeft u het nog niet gedaan? Wij verzoeken u vriendelijk dit via onderstaande betaallink te voldoen. U kunt ook contant betalen bij de administratie.

Met uw bijdrage kunnen wij er een mooie dag van maken voor de kinderen.

Schoolvoetbal

Het team van groep 7/8 heeft gisteren enorm zijn best gedaan. Helaas het is niet gelukt de volgende ronde te bereiken.

Meedoen is belangrijker dan winnen! Wij zijn trots op dit team!

Ouderhulp gevraagd

Lentefeest

Op vrijdag 7 april vieren wij de lente (Pasen). Traditiegetrouw gaan wij hier een leuke ochtend van maken. Voor de vossenjacht (speurtocht) in de wijk zijn wij op zoek naar ouders die een groepje willen begeleiden (10.00 tot 12.30).

Koningsspelen

Donderdag 20 april zijn de Koningsspelen voor de gemeente Velsen. De bovenbouw krijgt onder begeleiding van sportsupport een sportieve ochtend aangeboden op het strand.

De onderbouw (groep 1 t/m 4) van De Vuurtoren en De Klipper zal net zoals vorig jaar een gezamenlijk spelcircuit op het plein doen. Zij starten de dag met een heerlijk koningsontbijt! Ook hiervoor zoeken wij ouders (opa’s, oma’s) die een groepje willen begeleiden (8.30 -12.00) U kunt zich opgeven bij de leerkracht of bij freek.wijker@ijmare.nl

Uw hulp wordt enorm gewaardeerd door ons én de kinderen.

Ouderkamer

Elke dinsdagmorgen van 8.30 uur tot 10.00 is de ouderkamer open. De ouderkamer is een gezellige gelegenheid om andere ouders te ontmoeten. Op 28 maart kunt u een paasmandje komen knutselen in het BSO lokaal onder het genot van een kopje koffie of thee.

Schoolontbijt

Wist u dat er iedere dinsdag en vrijdagochtend een ontbijtplein is voor De Vuurtoren en De Klipper? De kinderen kunnen bij ons in de BSO-ruimte om 08.00 uur gezellig komen aanschuiven. Ze krijgen daar van de begeleiders een broodje, krentenbol of een cracker met daarop een gezonde beleg naar keuze en een beker melk, appelsap of een andere vruchtensap.

Het team van de Vuurtoren wenst u een fijn weekend!