Nieuwsflits 26 april 2023

Vanuit de directie,

Een korte week, morgen start de meivakantie. De kinderen hebben 1,5 week vakantie.

Wij verwachten hen maandag 8 mei weer op school.

Ik wil u nog even attent maken op de peiling voor de schooltijden. Nog niet alle ouders van De Vuurtoren hebben hun mening gegeven.

We ontvangen heel graag uw mening!

Ik wens u een fijne vakantie met hopelijk een lekker zonnetje

Activiteiten in de meivakantie

Bent u nog op zoek naar een leuke activiteit voor de vakantie? Sportsupport organiseert een leuke sportinstuif op 2 mei.

Op Zorgvrij in Spaarnwoude is in de meivakantie ook altijd veel te doen. www.informatieboederrijzorgvrij.nl

Ingezonde informatie

Buurtgezinnen en Home-Start: “Opvoeden doen we samen”.

In ieder gezin zit het weleens tegen en soms stapelen problemen zich op. Bijvoorbeeld door een echtscheiding, verhuizing,  ziekte van één van de ouders of door een kind dat extra aandacht en/of zorg nodig heeft. Dat vraagt veel van ouders. Met tijdig een steuntje in de rug kan de last van ouders wat verlicht worden en kunnen de kinderen wat extra aandacht krijgen. De ouder komt weer in zijn kracht te staan en voelt zich weer een blije vader of moeder.

Dat is de kern van Buurtgezinnen en Home-Start! Buurtgezinnen koppelt gezinnen die steun kunnen gebruiken aan een stabiel gezin in de buurt. Zo krijgen kinderen wat extra liefde en aandacht en worden ouders ontlast.

In de praktijk kan de steun variëren. Een kind dat een dagdeel per week gezellig komt spelen, geholpen wordt bij het huiswerk of af en toe in het weekend komt logeren.

Home-Start biedt een vriendschappelijk vertrouwt contact. Een vrijwillig wordt gekoppeld aan een ouder, biedt een helpende hand en geeft steun & advies bij de dagelijkse bezigheden die komen kijken bij de opvoeding. Ook kan de vrijwilliger met de ouder(s) op pad om te ontdekken wat er in de buurt te doen is en welke voorzieningen er zijn. De vrijwilliger gaat 1x per week een ochtend of een middag naar het gezin thuis om hen te ondersteunen.

Voor meer informatie:

Buurtgezinnen Coördinator: Ingeborgh Olij-Frima 06-11017207  ingeborgh@buurtgezinnen.nl

Kijk op: www.buurtgezinnen.nl)

Home-Start Coördinator: Saskia Erkelens  06-45304409  serkelens@socius-md.nl

kijk op www.home-Start.nl

Avondvierdaagse

De ouderraad zal dit jaar weer de 4-daagse organiseren.

Datum : 5 t/m 8 juni (We lopen de 5 kilometer)

Er wordt gestart vanuit de parkeerplaats bij hockeyclub Strawberrys Waterloolaan 1 Driehuis.

We vertrekken iedere dag (maandag t/m donderdag tussen 18:00 en 18:30 (exacte tijden horen we nog ) We lopen iedere dag als groep, op donderdag is er een gezamenlijke optocht.

Het inschrijfgeld bedraagt €6.50. De ouderraad zorgt dit jaar voor de versnaperingen onderweg én een aardigheidje voor de kids op de laatste avond.

Vandaag wilden we de kinderen een inschrijfformulier meegeven. Helaas liet de printer ons in de steek. Het formulier sturen wij als bijlage mee. Lukt het u niet te printen? Maandag na de vakantie krijgen de kinderen nog een papieren exemplaar mee!

Hierop kunt u uw gegevens invullen. Wilt u ook uw 06 vermelden? Er wordt een groepsapp aangemaakt waarin de informatie wordt gedeeld.

Het inleveren van dit formulier in een envelop met gepast geld kan t/m vrijdag 19 Mei bij de leerkracht van uw kind( naam en groep graag op de envelop). Dit is de allerlaatste dag dat u uw kind in kunt schrijven voor dit leuke en sportieve evenement. Na deze datum is meelopen in schoolverband niet meer mogelijk.

Heeft u nog vragen? De ouderraad beantwoordt ze graag.

We hopen ook dit jaar weer op veel inschrijvingen (van kinderen en ouders)!!

Het team van de Vuurtoren wenst u een fijne meivakantie