Nieuwsflits 20 januari 2023

En dan zijn we al weer twee weken het nieuwe jaar in met een nieuwe organisatie, Manon zei het vorige week al. Wat zijn we trots! Het gaat goed, er is rust in de school en wij zien blije kinderen.

Natuurlijk blijven we goed oog houden voor de individuele kinderen en zijn wij momenteel ook aan het evalueren om te kijken hoever zij staan in hun ontwikkeling. Binnenkort ontvangt u dan ook weer een uitnodiging voor een gesprek om dit samen met de leerkracht en uw kind te bespreken.

We zijn ook gestart met de Fix en Maak lessen.

Soft robots in de bovenbouw, droom drones in de middenbouw en theater van de toekomst voor de onderbouw. Dat is genieten!

De peuters gymmen ook met juf Roos. Juf Shannon van de Brulboei komt dan een activiteit met groep 1 doen. En hoe aandoenlijk was het om te zien dat zij met een dikke knuffel werd verwelkomd. Een hele fijne samenwerking én goed voor de kinderen, een mooie doorgaande lijn.

Nog even een dringend verzoek aan u als ouders, de kinderen vanaf groep 3 gaan alleen naar binnen!

We ontkomen niet aan ziek, zeer en verlof. Deze week was John afwezig. John werkt full time. Bij ons én op de Pleiadenschool. Het full time werken op twee scholen is voor hem door persoonlijke omstandigheden én een onrustige thuissituatie op dit moment teveel. In goed overleg met de Pleiaden hebben wij samen met John de keuze gemaakt dat hij zich de komende tijd volledig op De Vuurtoren zal richten.

Dit betekent voor ons dat hij vanaf volgende week, drie ipv twee dagen aanwezig is. Wij hebben dan één dag extra om de groepen te ontlasten.

We merken dat de problematiek rondom het lerarentekort in onze regio alleen maar oploopt. Een meer dan zorgelijke situatie. Wanneer het op de ene school even wordt opgelost, ontstaat het vaak weer op een andere school. De bestuurders van de scholen in Velsen, zijn samen met ons dagelijks bezig om naar oplossingen te zoeken met steeds weer als doel: Kwalitatief goed onderwijs voor ieder kind! Het blijft een onrustige tijd voor het onderwijs.

Dinsdag 24 januari is het zover om 8.30 uur wordt de ouderkamer op het Koningsplein feestelijk geopend. Alle ouders zijn van harte welkom om bij deze opening aanwezig te zijn. Wij zorgen dat de koffie en Taart voor jullie klaar staat!

Jeugdactiviteiten

Vanavond kinderdisco en ook nog eens veel leuke nieuwe jeugdactiviteiten voor na schooltijd.

OPO IJmond werd IJmare

OPO IJmond is niet meer, leve IJmare! Dit is de nieuwe naam van de stichting waar onze school onderdeel van is. Kinderen spelen de hoofdrol in een superleuke persconferentie. Veel kijkplezier.

https://ijmare.nl/opo-ijmond-wordt-ijmare/: Nieuwsflits 20 januari 2023

Voor de agenda

De Koningsspelen zijn voor de gemeente Velsen verplaatst naar donderdag 20 april.

De bovenbouw gaat naar het strand, waar sportsupport weer een fantastische ochtend gaat regelen. De onderbouw blijft op school voor een spelcircuit. Net zoals vorige jaar organiseren wij dit samen met De Klipper. Alle kinderen zijn deze dag om 12 uur vrij!

Op vrijdag 21 april gaan de kinderen gewoon de hele dag naar school. Wilt u dit in uw agenda aanpassen?

Volgende week krijgen de kinderen waspeen, sinaasappel en peer.