Nieuwsflits 3 februari 2023

Vanuit de directie

Een week met veel zieke kinderen en medewerkers. Helaas kon groep 6-7-8 hierdoor ook een dag niet naar school.

Ook een week met belangrijk nieuws vanuit de bestuurders over het versterken van de samenwerking tussen De Vuurtoren en De Klipper. Ik heb dit bericht ook met de kinderen van groep 4 t/m 8 besproken.

Zij kwamen direct al met nieuwe ideeën:

Kunnen we niet een rooster krijgen zoals op de middelbare scholen, dan kunnen we vast wennen?

Kunnen we in de Brulboei of op het leerplein geen kantine maken om te lunchen?

We willen graag kunstgras op het voetbalveld!

Kunnen we niet een extra groep maken voor kinderen die iets extra’s willen leren, zoals bv een andere taal?

Ook kwam de vraag of we nu al groepen gaan samenvoegen. Ik heb ook aan hen verteld dat wij bezig zijn met een onderzoek en dat we nog niet precies weten hoe het gaat verlopen, maar dat er in principe dit schooljaar nog geen veranderingen gaan plaatsvinden in de groepen. Voor u goed om te weten dat dit een zorgvuldig proces is, waar wij goed over nadenken.

In groep 6-7-8 werd het plan geopperd een ideeën / vragenbus te maken. Daar zijn zij direct aan begonnen.

Heeft u vragen? Laat het ons weten via de MR. Ik kan niet op al uw vragen nu al een antwoord geven, maar voelt u zich ook vrij even bij mij binnen te lopen.

Hartelijke groet,

Carla Oude Groen

Nationale voorleesdagen

Ook volgende week bent u nog van harte welkom om te komen voorlezen in de groep! U kunt hiervoor een Parro bericht naar de leerkracht sturen. Wij en de kinderen kijken uit naar uw komst.

Activiteiten na school

Ouderkamer

Elke dinsdagochtend is er in het lokaal van de BSO de ouderkamer. Komende dinsdag, 7 februari gaat de ouderkamer over de verkeersveiligheid op en rond het Koningsplein. Eline Geus van Verkeerszaken van de gemeente Velsen komt om met alle ouders in de ouderkamer te spreken over de situatie rond de scholen. U bent van harte welkom om 8.30 uur.

Schoolreisje

Wij vragen per kind een bijdrage van 27,50 om deze leuke dag mogelijk te maken. Via onderstaande link kunt u het bedrag voldoen. Wilt u dit zo snel mogelijk doen ivm de aanbetaling van de bussen. Mocht het betalen van dit bedrag een probleem voor u opleveren loop dan even binnen bij de directie. U kunt ook contant betalen bij de administratie of directie. Via de gemeente zijn er ook mogelijkheden voor speciale bijstand en financiële ondersteuning wanneer u hiervoor in aanmerking komt.

Voor de agenda

Nog even een reminder:

Maandag 6 februari (de hele dag) zijn de kinderen vrij i.v.m. studiedag team. Wij gebruiken deze dagen voor evaluatie en kijken vooruit.

Schoolfruit

Volgende week krijgen de kinderen: Banaan, peer en sinaasappel .

Het team van de Vuurtoren wenst u een fijn weekend!