Nieuwsflits 17 maart 2023

Afgelopen dinsdag was de informatieavond over de samenwerking tussen De Vuurtoren en De Klipper. Fijn dat u aanwezig was en fijn dat u ook vragen heeft gesteld. Dat helpt ons om het Kindcentrum goed te gaan vormgeven en helpt u om meer te weten hoe wij per 1 augustus 2023 willen gaan starten.

Aan het eind van de avond hebben ouders nog vragen voor ons op kunnen schrijven. Deze onderwerpen hebben wij verzameld en hier gaan we mee aan de slag:

• Schooltijden
  • Groepen
  • Welke teamleden blijven er?
  • Daltononderwijs, wat is de basis?
  • Wat gaat er mee vanuit De Vuurtoren?
  • Wennen
  • Naam van de school / Het te vormen kindcentrum
  • Gebouwen

We vinden het fijn en hebben het nodig om over bovenstaande onderwerpen samen met ouders en kinderen te sparren. Daarom zullen wij een klankbordgroep voor ouders en kinderen starten. Voor de kinderen met onderwerpen die voor hen van belang zijn.

Zoals u weet zal het nieuw te vormen kindcentrum onder Atlant gaan vallen.

U ontvangt een aparte brief met informatie over het overschrijven van uw kind(eren) van IJmare naar Atlant (digitaal én in een envelop maandag mee naar huis).

Heeft u vragen? Stelt u ze alstublieft! Dit kan natuurlijk altijd kort wanneer ik op het plein sta. Daarnaast zetten wij ook de gespreksplanner open waarin wij u de mogelijkheid bieden een afspraak te plannen voor een persoonlijk gesprek. Manon en ik maken hier graag tijd voor vrij.

Ik wens u een fijn weekend.

Extra vrije dagen voor de kinderen

Wij hopen dat u begrijpt dat de organisatie rondom onze samenwerking ook van beide teams veel vraagt. Wij willen alles goed voorbereiden om straks in augustus een optimale start te kunnen maken.

Om deze reden willen wij wat extra vrije dagen voor de kinderen inplannen.

Wij hebben goed gekeken welke dagen ook voor u als ouders een voordeel kunnen zijn.

We hebben gekozen voor:

Woensdag 17 mei (was al een studiedag voor de Klipper en is de dag voor het Hemelvaartweekend)

Donderdag en vrijdag 20 en 21 juli (twee dagen eerder zomervakantie). De teams hebben dan extra tijd voor inrichting van gebouwen.

Wanneer deze extra dagen voor u een probleem opleveren ivm uw werkzaamheden horen wij dit graag. Wij zullen dan zorgen voor opvang tijdens de schooltijden.

De ouderkamer is iedere dinsdag open van 8.30uur tot 10.00uur onder het genot van een kopje koffie of thee is er gelegenheid andere ouders te ontmoeten en komen er verschillende thema’s voorbij. Dinsdag a.s. kunt u kennis maken met http://tommy tomato. TommyTomato levert warme lunches vol groente op basisscholen. Zo krijgen kinderen een extra portie groente binnen en ontdekken ze samen met hun klasgenootjes nieuwe smaken. Zij nemen ook iets lekkers mee voor u om te proeven.

Ontbijtplein

We zijn gestart! Goed om te weten het ontbijtplein is iedere dinsdag en vrijdag geopend.

De kinderen kunnen bij ons in de BSO-ruimte om 08:00 aanschuiven. Ze krijgen daar van de begeleiders een broodje, ontbijtkoek of cracker met beleg naar keuze en een beker melk, jus d’orange of een andere vruchtensap. Als het ontbijt opgegeten en opgedronken is gaan de kinderen van 08:10 tot 08:20 nog even het plein op voor een leuke activiteit of een spelletje met de begeleiders!

Zomerschool

De voorbereidingen zijn weer in volle gang. De Zomerschool biedt plaats aan maximaal 150 kinderen uit de gemeente Velsen die een extra zetje goed kunnen gebruiken. De Zomerschool is vindt plaats bij ons op het plein in het gebouw van De Klipper. Denkt u dat uw kind in aanmerking komt? Bespreek dit dan met Manon.

Schoolreisje

Hieronder de betaallink voor het schoolreisje. U kunt ook contant betalen bij de administratie.

Schoolvoetbal

Onze kanjers van groep 5/6 hebben al gespeeld. Helaas niet door naar de volgende ronde. Wel wat het een gezellig sportieve middag en dat is natuurlijk het allerbelangrijkste! Maandag 20 maart is groep 7/8 aan de beurt zij spelen tussen 16.00uur en 17.20uur. Leuk wanneer zij aangemoedigd worden. Komt gerust kijken bij V.V. IJmuiden.

De kinderen die meedoen krijgen een shirt, broekje en sokken te leen van school.