Nieuwsflits 17 februari 2023

Na een fijne rustige week met een heerlijk zonnetje op het plein staat het weekend voor de deur. De driehoekgesprekken zijn gestart. Groep 8 krijgt ook een eindadvies in deze periode. Wij zijn supertrots op onze leerlingen. Binnen de mogelijkheden hebben zij het beste van zichzelf laten zien!

Het lerarentekort is in onze regio goed voelbaar.

Nu treft het onze collega school De Pleiaden. Op dit moment hebben zij te maken met veel uitval van leerkrachten en hebben zij een leerkracht in de onderbouw nodig. Wij weten als geen ander hoe lastig dit is en proberen elkaar te ondersteunen. Vorig jaar hielp De Pleiaden ons, toen Sacha bij ons kwam. Nu is het andersom.

Op dit moment hebben wij gelukkig even stabiliteit. Dit komt omdat John nu 4 dagen bij ons werkt. Wij hebben in goed overleg met Britt (groep 5/6) afgesproken dat zij na de voorjaarsvakantie naar De Pleiaden gaat om een probleem in de kleutergroep op te lossen. Wij kunnen het vertrek van Britt gelukkig opvangen. John zal haar taken op woensdag overnemen. Voor de kinderen geen nieuw gezicht, zij kennen John al van andere activiteiten die hij met ze gedaan heeft.

Britt was er maar één dag in de week, maar heeft zich enorm ingezet voor onze school. Een topper!

Samenwerking met De Klipper

Deze week hebben wij met de teamleden zorgvuldig mogelijke scenario’s besproken t.a.v. de groepen en het onderwijs. Maandag hebben wij overleg met beide MR-en. Wij bespreken uw binnengekomen vragen en vragen advies op ons idee betreffende de groepsverdeling. Vrijdag a.s. ontvangt u van ons een up date met een overzicht hoe wij volgend jaar de groepen willen gaan indelen en om daar waar mogelijk een antwoord te geven op de gestelde vragen.

Ik wens u een fijn weekend.

Driehoekgesprekken

Nog even een reminder:

Via Parro kunt u intekenen voor een gesprek. De leerkracht kijkt samen met u en uw kind naar de ontwikkeling en er worden samen nieuwe doelen gesteld. Vandaag hebben zij ook hun eerste schoolverslag meegekregen. Wilt u de map na de voorjaarsvakantie weer mee naar school geven?

Zomerschool

De voorbereidingen zijn weer in volle gang. De Zomerschool biedt plaats aan maximaal 150 kinderen uit de gemeente Velsen die een extra zetje goed kunnen gebruiken. Denkt u dat uw kind in aanmerking komt? Bespreek dit dan met Manon of in het driehoekgesprek.

Activiteiten na school

Elke dinsdagochtend is de ouderkamer.

U bent van harte welkom om 8.30 uur.

Dinsdag vertellen Madelon en Manon u wat meer over het onderwijs op beide scholen.

Schoolreisje

Hieronder de betaallink voor het schoolreisje. U kunt ook contant betalen bij de administratie.

Ontbijt op het plein

Leuk om alvast te melden. Via het jeugdeducatiefonds hebben wij een bijdrage ontvangen voor een gezonde start van de dag.

Medio maart gaat het ontbijtplein open voor de kinderen van De Vuurtoren en De Klipper. Volgende week hoort u meer!