Nieuwsflits 14 april 2023

Vanuit de directie

Vandaag zijn we weer met de klankbordgroep van beide scholen bij elkaar gekomen. We hebben o.a. gesproken over de schooltijden. U ontvangt zeer binnenkort een uitnodiging om de enquête in te vullen. De uitslag van deze enquête zal besproken worden in de klankbordgroep, waarna directie en MR een besluit nemen. Wij verwachten halverwege mei u te kunnen vertellen wat de nieuwe schooltijden worden.

We hebben ook gesproken over de identiteit en de te vieren feesten. De traditionele feesten worden op beide scholen gevierd en dit zullen wij ook zeker behouden!

Sfeer proeven?

Volgende week bent u iedere dag tussen 8.30uur en 9.15uur welkom om even de beide scholen in te lopen en rond te kijken. Vanzelfsprekend gaan wij ook voor de kinderen nog momenten plannen om te wennen en elkaar beter te leren kennen. Dit doen wij in de periode tussen juni /juli.

Ik wens u een fijn weekend!

Hartelijke groet,

Carla Oude Groen

Koningsspelen

Donderdag a.s. 20 april zijn de Koningsspelen voor de gemeente Velsen. De bovenbouw krijgt onder begeleiding van sportsupport een sportieve ochtend aangeboden op het strand. Wij vragen u uw kind (eren) zelf naar het strand te brengen en weer op te halen.

Verzamelpunt: Paviljoen Noordzee, Kennemerstrand 178, 1976GA IJmuiden. De leerkrachten zijn vanaf 9.00 uur aanwezig. U kunt uw kind tussen 9.00uur en 9.15uur brengen.

Om 12.30uur kunnen de kinderen (groep 5 t/m 8) weer opgehaald worden op het strand.

De onderbouw (groep 1 t/m 4) van De Vuurtoren en De Klipper zal net zoals vorig jaar een gezamenlijk spelcircuit op het plein doen. Zij starten de dag met een heerlijk koningsontbijt! Wij verwachten hen gewoon om 8.30uur op school.

Wilt u uw kind gewoon een tienuurtje meegeven?

Wij zijn nog steeds op zoek naar ouders (opa’s, oma’s) die een groepje willen begeleiden (8.30 -12.00) U kunt zich opgeven bij de leerkracht. De kinderen (groep 1 t/m 4) kunnen om 12.00uur opgehaald worden van school.

Alle kinderen zijn ’s middags vrij!!

Vrijdag 21 april is een gewone schooldag tot 14.30uur.

Uw hulp wordt enorm gewaardeerd door ons én de kinderen.

Avondvierdaagse

De avondvierdaagse wordt dit jaar gelopen van 5 t/m 8 juni. De ouderraad wil graag weten hoeveel kinderen belangstelling hebben om mee te doen. U kunt dit door geven via de mail.

ouderraad@obs-devuurtoren.nl

Schoolontbijt

Wist u dat er iedere dinsdag en vrijdagochtend een ontbijtplein is voor De Vuurtoren en De Klipper? De kinderen kunnen bij ons in de BSO-ruimte om 08.00 uur gezellig komen aanschuiven.

Het team van de Vuurtoren wenst u een fijn lang weekend!

Denkt u nog even aan het toestemmingsformulier voor de overschrijving naar Atlant?