Nieuwsflits 13 januari 2023

Het is maandagochtend en het team van de Vuurtoren is al vroeg aanwezig. Een laatste overleg en check of alles geregeld is. Om vervolgens vol vertrouwen en enthousiasme aan de slag te gaan met de nieuwe groepen. Na aan het einde van de week, kan ik als intern begeleider vol trots naar het team en de kinderen kijken. Wat hebben zij dit super gedaan!

Deze week was meester Freek afwezig. Hij is namelijk vrijdag geworden van een prachtige zoon. Wij wensen meester Freek een fijne tijd toe met zijn drietjes!

Dinsdag 24 januari is het zover om 8.30 uur wordt de ouderkamer op het Koningsplein feestelijk geopend. Alle ouders zijn van harte welkom om bij deze opening aanwezig te zijn. Wij zorgen dat de koffie en Taart voor jullie klaar staat!

Wat is een ouderkamer?

Een ouderkamer is een veilige ontmoetingsplaats voor iedereen die kinderen heeft op de basisscholen, peuterspeelzalen de de buitenschoolse opvang op het Koningsplein. Wij vinden het belangrijk dat ouders, opvang en school goed op elkaar aansluiten.

Als ouders betrokken zijn presteren kinderen vaak beter en zitten zij beter in hun vel. In de ouderkamer worden diverse thema’s bespreekbaar gemaakt tijdens het gehele schooljaar. Er wordt informatie gegeven over opvoeding, onderwijs, wijkgerichte zaken en ontspanning mogelijkheden in uw wijk en u kunt voor heel veel uiteenlopende vragen bij de ouderkamer terecht.

Er zullen ook meerdere samenwerkende organisaties uitgenodigd worden om zich aan u voor te stellen zodat u weet wie u waar in uw buurt kunt vinden. Maar bovenal is het wekelijks gezellig samenkomen en afstemmen op onderwerpen die u als ouder belangrijk vindt erg fijn. De ouderkamer staat dus echt open voor uw inbreng!

Jeugdactiviteiten

Volgende week krijgen de kinderen waspeen, sinaasappel en peer.