Nieuwsflits 10 maart 2023

Het lentezonnetje laat helaas nog even op zich wachten, desondanks zijn wij goed van start gegaan na een lekker weekje vrij.

Dinsdag a.s. is de informatieavond. Via de eerder verzonden link kunt u zich aanmelden. Het is voor ons fijn om te weten op hoeveel ouders wij mogen rekenen.

Deze week is juf Sharon begonnen als pedagogische conciërge voor beide scholen.

Sharon is buiten tijdens de pauzes, begeleidt het ontbijtplein en verleent allerlei hand- en spandiensten voor de scholen. Heel fijn voor ons en voor de kinderen.

Ik wens u een fijn weekend.

Ontbijtplein

Dinsdag a.s. starten wij met het schoolontbijt. Via het jeugdeducatiefonds hebben wij subsidie gekregen om dit initiatief van de overheid te bekostigen. Zoals U misschien in de krant heeft gelezen is er volop onderzoek gedaan naar het belang van een goed ontbijt. Uit deze onderzoeken blijkt dat één op de vier kinderen in Nederland niet of nauwelijks ontbijt. Op de dinsdag- en vrijdagochtend mag ieder kind die daar behoefte aan heeft op school komen ontbijten.

De kinderen komen bij ons in de BSO-ruimte samen en kunnen om 08:00 aanschuiven. Ze krijgen daar van de begeleiders een broodje, ontbijtkoek of cracker met beleg naar keuze en een beker melk, jus d’orange of een andere vruchtensap. Als het ontbijt opgegeten en opgedronken is gaan de kinderen van 08:10 tot 08:20 nog even het plein op voor een leuke activiteit of een spelletje met de begeleiders!

Zomerschool

De voorbereidingen zijn weer in volle gang. De Zomerschool biedt plaats aan maximaal 150 kinderen uit de gemeente Velsen die een extra zetje goed kunnen gebruiken. Denkt u dat uw kind in aanmerking komt? Bespreek dit dan met Manon of in het driehoekgesprek.

Nieuw op het plein onze eigen moestuin!

Achter het gebouw van De Klipper is een hele mooie afgesloten tuin. Samen met Evert Jan (de boswachter) gaan wij deze tuin omtoveren tot een moestuin. In deze tuin gaan kinderen van alles leren over gezond voedsel en hoe planten groeien. Het is de bedoeling dat de kinderen van groep 6 het proces van planten, zaaien, oogsten gaan starten en hier een verantwoordelijkheid in krijgen. Dit loopt door tot het najaar wanneer zij in groep 7 zitten. In het voorjaar starten we dan weer opnieuw.

De andere groepen maken gebruik van de tuin en krijgen ook incidenteel lessen en opdrachten in de tuin.

Schoolreisje

Hieronder de betaallink voor het schoolreisje. U kunt ook contant betalen bij de administratie.

Schoolvoetbal

Het jaarlijkse schoolvoetbal toernooi gaat weer van start. Wij doen met twee gemengde teams uit 5/6 en 7/8 mee. Op 20 maart spelen zij tussen 16.00uur en 17.20uur. Leuk wanneer zij aangemoedigd worden. Komt gerust kijken bij V.V. IJmuiden.

De kinderen die meedoen krijgen een shirt, broekje en sokken te leen van school.