Nieuwsflits 9 december

Kerstviering

Vandaag is de school weer omgetoverd in kerstsfeer door de ouderraad. Wat een gezelligheid weer! Donderdag 22 december vieren we het feest op school om12.00 uur gaan de kinderen naar huis om zich feestelijk aan te kleden voor het Kerstbuffet. We starten met het buffet om 17.15uur. De kinderen hebben met de met de leerkracht lekkere gerechtjes uitgekozen. Bij iedere groep hangt een kerstboom met de gerechtjes. Vanaf maandag t/m woensdag bent u na schooltijd van harte welkom in onze mooi versierde school, om een gerechtje uit te kiezen, dat u wilt maken met uw kind. De ouders van groep 1/2 kunnen dit ook ’s morgens doen omdat zij hun kind nog binnen brengen. Groep 7/8 heeft samen met de leerkracht een andere manier bedacht. Dit leest u in de Parro vanmiddag.

Nog even belangrijk, maakt u vooral niet teveel! U hoeft geen gerecht te maken waar de hele klas van kan eten. De ervaring heeft geleerd dat er anders te veel overblijft.

Naschoolse muziekworkshops

Wat leuk er is heel veel belangstelling voor de workshops van KOEL die wij kunnen aanbieden na schooltijd. Daar komen vast en zeker weer muzikale talenten uit! De kinderen hebben vandaag een ticket mee naar huis gekregen. De leerkracht zorgt dat uw kind(eren) naar de workshop worden gebracht. U kunt uw kind na afloop bij de workshop weer ophalen. Let op de locatie zijn in De Vuurtoren of De Klipper.

Vanuit de directie

Helaas weer een weekje met zieke leerkrachten, maar met een zeer veerkrachtig team! Dat mag ook wel eens gezegd worden! Geen dag is bij ons hetzelfde en er moet heel veel geschakeld en geregeld worden. Naast de basistaak van lesgeven, lesvoorbereidingen en het volgen van ontwikkeling komt er veel op de medewerkers af. Zij doen dit steeds met veel enthousiasme voor uw kind (eren). Zij zetten zich nu bv weer extra in om de naschoolse workshops te organiseren en denken volop mee om ook na de Kerst goed onderwijs te kunnen blijven verzorgen. Ik wil hen bij deze daarom even extra in het zonnetje zetten!

Eind volgende week hoop ik u meer te kunnen vertellen over de groepsverdeling na de kerstvakantie. Het is een hele puzzel, waar we zeker weer gaan uit komen, maar het kost wel even tijd.

Carla Oude Groen

Jeugdactiviteiten

Hiernaast nog even de flyer van Iris.

Volgende week eten wij tomaatjes, appel en rettich.

Het team van de Vuurtoren wenst u een fijn weekend!