Nieuwsflits 7 oktober

Ouderbijdrage

Om onze leerlingen regelmatig iets extra’s te kunnen aanbieden zoals het sinterklaasfeest, kerstviering, sportdag en nog veel meer, is er een ouderbijdrage. Met deze vrijwillige bijdrage worden deze activiteiten betaald die niet door de overheid worden vergoed. Zonder uw bijdrage kunnen wij dit niet realiseren.

De ouderbijdrage voor 2022/ 2023 bedraagt € 25,- per kind.

Voor 2 kinderen uit één gezin wordt dit tezamen € 45,-.

Bij 3 of meer kinderen uit één gezin is dit € 55,-

Stroomt u kind in Januari van het nieuwe schooljaar in, is dit €12.50

Wij verzoeken u vriendelijk om de ouderbijdrage van uw kind(eren) via onderstaande betaalverzoek te voldoen.

Deze link is geldig tot 13 januari 2023.

Voor het schoolreisje sturen wij u in de maand februari een apart betaalverzoek van 25 euro per kind. Dit schooljaar willen wij na twee jaren waarbij dit niet mogelijk was weer graag met de bus op schoolreis. Samen met de ouderraad zoeken wij een leuke betaalbare bestemming.

Groep 8 gaat volgens traditie op kamp, ook hiervoor wordt een aparte bijdrage gevraagd, het bedrag wordt bepaald wanneer het programma rond is. Ouders van deze groep ontvangen rond januari bericht hierover

Mocht het betalen van deze bijdrage een probleem voor u opleveren of wilt u liever in termijnen betalen? Neemt u dan even contact op met de schoolleiding.

Wilt u liever handmatig overmaken? Dat kan op:

NL48 RABO 0383 6589 26

t.n.v. OR OBS De Vuurtoren

Koningsplein 1

1975 DR IJmuiden

o.v.v. “ouderbijdrage”

Heel hartelijk bedankt voor uw bijdrage

Schoolfotograaf

Woensdag 26 oktober komt de schoolfotograaf op school. Er zal een groepsfoto, een portretfoto en een “broertjes/ zusjes” foto worden gemaakt. Na schooltijd is het mogelijk op inschrijving een foto te laten maken met uw kinderen die niet bij ons op school zitten. Vorig jaar heeft u via de ouderraad een enquête ingestuurd. Daaruit bleek dat u het op prijs stelde wanneer er op school foto’s gemaakt blijven worden. U gaf ook aan dat de prijs van de toenmalige fotograaf te hoog was. Wij zijn in overleg met de ouderraad op zoek gegaan naar een goedkopere aanbieder. Wij willen wel benadrukken dat dit een extra service is van school die gerealiseerd kan worden door hulp van de ouderraad op deze dag. De service en het bestelproces gaat geheel buiten de school en ouderraad om en wordt rechtstreeks door de fotograaf geregeld. Wij kunnen geen partij zijn, ook niet bij eventuele klachten.

Zie www.nieuweschoolfoto.nl. Volgende week ontvangt u aanvullende informatie.

Schoolbibliotheek

Hij is geopend! Onze prachtige schoolbibliotheek. De kinderen van de Klipper en de Vuurtoren hebben gestemd over de naam. Toepasselijk voor ons Koningsplein is het De Boekensluis geworden!

Bezoekt u vooral ook eens de echte bibliotheek van Velsen. Uw kind kan gratis lid worden!
Kinderen die veel lezen, zijn niet alleen beter in taal, maar ook beter in andere vakken.  Een kind dat veel leest kan straks beter meedoen in de maatschappij.

Wat zijn de voordelen van lid worden?

• 6 boeken lenen per keer
  • tot 18 jaar  gratis lidmaatschap
  • gratis  toegang tot de Online Bibliotheek;  via de smartphone, tablet, e-reader of pc/laptop gebruik luisterboeken luisteren en e-books  lezen.
  • Yoleo: helpt kinderen die moeite hebben met lezen. Door middel van karaoke lezen, voorgelezen worden en tegelijkertijd meelezen met een leesbalkje, oefenen kinderen met het lezen. Voor elk gelezen bladzijde/hoofdstuk/boek verdient het kind punten, die zij weer kunnen gebruiken om hun digitale slaapkamer in te richten!
  • Superboek is onderdeel van Stichting Passend Lezen, die iedereen helpt die niet op een ‘normale’ manier een boek kan lezen. Zo kun je bij Superboek gesproken boeken (ook studieboeken) aanvragen, Jumbo boeken (grootletterboeken) Braille-boeken en nog veel meer.
  • Junior Einstein is een website waar kinderen allerlei verschillende schoolvakken op een hele toegankelijke manier kunnen oefenen.

Gratis lid worden biedt uw kind een plek om de wereld te ontdekken. Sluit vandaag nog een abonnement af voor uw kind(eren) en geef hen een leven lang lezen en leren cadeau.

Up date Coronamaatregelen

De overheid heeft scholen verplicht gesteld om voor 1 oktober een draaiboek klaar te hebben hoe te handelen bij de verschillende fases die de overheid kan aankondigen. Dit draaiboek is met de MR besproken. Indien noodzakelijk zijn wij klaar om bij iedere fase alert te handelen. Wij hopen natuurlijk dat het niet nodig is dit boek open te slaan. Om dit voorkomen hebben wij ook uw medewerking nodig. Blijft u aub alert! Voor meer informatie kunt u terecht bij de GGD Kennemerland

Coronavirus en vaccin | GGD Kennemerland

Volgende week eten wij druiven, waspeen en peer

Nog even dit

Volgende week donderdagmiddag om 14.30uur start voor de kinderen de herfstvakantie. Vrijdag heeft het team een studiedag.