Nieuwsflits 30 september

Opening Bibliotheek

Volgende week is het zover, onze bibliotheek is klaar om geopend te worden. Er staat een prachtige collectie met veel keus voor ieder kind. Plezier in lezen, maakt leren leuk en gemakkelijker. Ook thuis kunt u dit extra stimuleren door regelmatig voor te lezen. Bezoekt u ook eens de grote bibliotheek (naast Albert Heyn). Lidmaatschap is gratis voor uw kind. De kinderen krijgen volgende week een aanmeldformulier mee naar huis, waarmee u een pasje kunt aanvragen. Vanaf januari is het ook mogelijk via onze eigen bibliotheek een boek te lenen voor thuis.

Nieuws uit het team

Heel fijn , maandag start Freek Wijker bij ons op school als onderwijsassistent. Freek zal in eerste instantie onze VVE leerlingen begeleiden en biedt een stukje extra ondersteuning in de kleutergroep en groep 3/4. Monique Hoitinga is een collega van de Vlieger, zij volgt bij ons een re-integratie traject na een schouderblessure. Monique heeft geen vast werkzaamheden, met haar kijken we van week tot week wat mogelijk is. Hanneke Schols onze administratieve kracht is per 1 oktober gestopt op onze school. Zij werkte voor drie scholen en dat bleek toch teveel. Vanaf 1 november start Jaqueline Mulder bij ons.

Kledingactie

Trek je ’m niet aan, dan kan je er een slaatje uit slaan.

Graag willen wij jullie vragen of jullie ons weer willen helpen met het inzamelen van kleding voor Bag2School. De kleding mag in vuilniszakken, deze zakken kunt u elke vrijdag neer zetten bij de blauwe deur van de schuur op het schoolplein. Dan zorgen wij dat de zakken op de goede plaats terecht komen. Op donderdag 17 november wordt de kleding weer opgehaald door de bus van Bag2school. Vraag je familie, buren of ze nog oude kleding hebben. Sjouwen, slepen en sleuren met zakken. Onze school krijgt €0,30 per kilo. Daarvan kunnen we voor onze kinderen weer leuke en extra dingen doen.

Dank u wel namens alle kinderen en de ouderraad zodat we leuke dingen kunnen blijven organiseren en aanschaffen.

Wat mag ingezameld worden?

• · Goede kwaliteit tweedehands kleding
  • · Lakens
  • · Dekens
  • · Gordijnen
  • · Knuffelbeesten
  • · Schoenen (per paar)
  • · Riemen/ceintuurs
  • · Handtassen

Swimming is cool

Dit jaar mogen de kinderen van groep 3 t/m 8 weer één keer na het zwembad komen voor deze leuke activiteit.

Het is voor ons belangrijk te weten of uw kind een zwemdiploma heeft. Wilt u dit nog even doorgeven aan de leerkracht?

Peutercentrum de Brulboei is geopend van dinsdagmorgen tot en met vrijdagmorgen van 8.30 uur tot 12.30 uur.

Jeugdactiviteiten

Iris heeft weer veel leuke nieuwe activiteiten voor de kinderen in petto. Schrijft u snel in, want vol is vol.

Volgende week eten wij pruim, appel en meloen

Nog even dit

We willen het liever niet meer, helaas worden we er nog wel mee geconfronteerd. Wilt u alert blijven op corona relateerde klachten? Op school zijn testen beschikbaar, die u kunt ophalen.