Nieuwsflits 24 november

Sint op school

Vrijdag 2 december is het zover! Sinterklaas komt naar het Koningsplein voor een bezoek aan De Vuurtoren en De Klipper. Het belooft een fantastisch feest te worden, met dank aan de beide ouderraden die hier veel tijd aan besteden. Sint heeft het die ochtend erg druk met een bezoek aan beide scholen en zal direct om 8.30uur aankomen. Wilt u zorgen dat uw kind(eren) op tijd op school zijn, zodat zij de feestelijke aankomst niet missen? Ook een zeer dringend verzoek aan u, als ouders: Natuurlijk bent u van harte welkom om de aankomst bij te wonen. Wilt u uw kind bij de leerkracht brengen en dan zelf of in de voetbalkooi of buiten de hekken gaan staan? Zo hebben alle kinderen goed zicht op de Sint en zijn Pieten. Ook de peuters van de Brulboei zijn bij de aankomst aanwezig en krijgen een goed plekje om de Sint “te bewonderen”. Om 12.00uur is het feest afgelopen en gaan de kinderen naar huis.

Schoolfoto’s

U heeft de kaarten ontvangen deze week. Wanneer u uw code kwijt bent, kunt u even bij de administratie binnenlopen.

Vanuit het team

Helaas hadden wij ook deze week te maken met afwezigheid van leerkrachten. We waren heel blij dat “onze” juf Nettie er weer even een dagje was in groep 3/4 echter voor groep 7/8 hadden wij donderdag en vrijdag géén leerkracht. Zij werkten een dagje thuis en waren vandaag een ochtend op school. Dit met dank aan de extra inzet van het team!

ZuluConnect staat altijd open, leerlingen kunnen bij afwezigheid leerkracht daarmee thuis aan de slag. Vanzelfsprekend hopen wij niet dat dit veel zal voorkomen. We blijven ons inzetten om goed onderwijs voor onze kinderen te kunnen blijven verzorgen.

Vanuit de gemeente

LAATSTE KANS OM ENERGIETOESLAG AAN TE VRAGEN

30 november 2022 is de laatste dag waarop u de energietoeslag kunt aanvragen bij gemeente Velsen. Dit is een eenmalig bedrag van €1.300. Inwoners met minstens 1 maand een laag netto inkomen tussen 1 januari 2022 en 31 maart 2022 komen mogelijk in aanmerking voor de energietoeslag. Kijk voor de voorwaarden en meer informatie op velsen.nl/energietoeslag-voor-lage-inkomens. Aanvragen doet u via onze website, met het papieren formulier dat u bij de balie van het gemeentehuis kunt halen of door een e-mail te sturen naar energietoeslag@velsen.nl.

Deze week eten wij waspeen, cherry-pruimtomaten en appel

Nog even dit

Wij hebben op dit moment géén luizencontroles op school. Wij verzoeken u vriendelijk uw kind(eren) wekelijks te controleren. Zo houden wij deze beestjes buiten de deur! Na de Kerstvakantie willen wij proberen dit weer te gaan op pakken. Wilt u ons helpen? Het kost slechts een half uurtje na iedere vakantie.