Van de directie

Kerstmis staat voor de deur, wat is het jaar weer omgevlogen. We starten 2023 in een nieuwe groepssamenstelling. De kinderen zijn deze week goed voorbereid door het schoolteam. Mooi ook om te zien en merken hoe flexibel kinderen zijn. Maandagochtend zijn wij met de hele school bij elkaar gekomen om de kinderen het nieuws te vertellen. Wij merken dat zij het praktisch opnemen; De meest belangrijke vraag was: “komt de speelgoed-dag dan weer terug?”. Vandaag was een dag van opruimen, verhuizen en afscheid nemen.

Met 5 ouders hebben wij op de informatiebijeenkomst een goed gesprek gehad, waarin wij antwoord hebben kunnen geven op vragen die er leven. Heel fijn om te merken dat jullie ook veel vertrouwen uitspreken, dat geeft ons energie om met elkaar de schouders er weer onder te zetten voor onze kinderen. In januari, gaan wij jullie weer wat vaker op school uitnodigen om eens mee te kijken in de groepen.

Nu even lekker vakantie en dan weer fris het nieuwe jaar in. Het schoolteam heeft alle vertrouwen in een goede start!

Voor nu wensen ik jullie, ook namens het schoolteam heerlijke feestdagen en een sprankelend en gezond 2023!

Informatie voor een goede start

Een nieuw jaar en een andere groepsindeling hierbij nog even de laatste informatie:

Groep 1/2 wordt door de ouders naar binnen gebracht.

Zij lopen linksom langs hun oude kleuterlokaal. Wilt u als ouders ook via deze route de school weer verlaten?

Dit geeft rust bij de groepen 3 t/m 8 die zelfstandig naar binnen komen.

Omdat alles weer even nieuw is mogen de ouders van groep 3 en 4 maandag en dinsdag nog mee naar binnen. Vanaf woensdag gaan zij weer alleen, zoals zij dit ook voor de vakantie deden. De leerkracht heeft ’s morgens alle tijd nodig voor de kinderen. Heeft u iets te vragen? Wilt u dit dan na lestijd doen? U kunt ook altijd een bericht via Parro sturen.

Gymtijden: De kinderen blijven op dezelfde tijden gymmen in de “oude” combinaties. Dit geeft de leerkrachten ruimte en tijd om met één leerjaar iets extra’s te doen.

Deze constructie gebruiken wij ook bij muziek en dans en/of theaterlessen.

Bericht vanuit de OR

In de decembermaand heeft de ouderraad ervoor gezorgd dat alle feesten weer tip-top zijn verlopen. Hier zijn ook kosten aan verbonden die betaald worden uit de vrijwillige ouderbijdrage. Deze bijdrage kunt u nog steeds voldoen via onderstaande betaalverzoek.

Terugblik op een heerlijke kerstperiode

Wat hebben we genoten!

Afwezigheid melden

Bij ziekmelding of afwezig zijn verzoeken we u vriendelijk tussen 8.00 en 8.30 uur naar school te bellen. Gebruikt u hiervoor niet de Parro. De leerkracht heeft niet altijd de tijd deze te lezen in de ochtend.

Luizenpluizen

Wij zijn nog op zoek naar ouders die na een vakantie willen “luizenpluizen”. Dit kost u slechts een half uurtje per keer. Wilt u voordat uw kind(eren) weer naar school komt (en) uw kind zelf goed controleren?

Het team van De Vuurtoren wenst jullie allemaal een heerlijke vakantie!