Nieuwsflits 2 september

De eerste week zit erop! De nieuwe groep, een nieuwe juf of meester, altijd even spannend! Fijn om te zien hoe snel de kinderen toch weer gewend zijn. Deze week liepen de ouders van groep 3 t/m 8 nog mee naar binnen. Wij vragen u vanaf volgende week uw kind weer zelfstandig naar binnen te laten gaan.

Activiteiten na school

Voor de kinderen van De Klipper en De Vuurtoren worden er regelmatig activiteiten georganiseerd na lestijd. Iris (kinderwerk) en Adri (sportsupport) zorgen voor een mooi aanbod. Op maandagmiddag is Andres (jongerenwerk) op het plein, hij houdt contact met de oudere jeugd. Wij hopen zo met elkaar een fijne sfeer te creëren op het Koningsplein.

Iris zorgt altijd voor een flyer die de scholen verspreiden, hier vindt u dan ook informatie over aanmelden. Zodra er een nieuwe flyer is, ontvangt u deze van ons.

Adri is er altijd op vrijdagmiddag:

Aanmelden is verplicht en kan via aengel@sportsupport.nl of op het schoolplein.

In de aanmelding graag aangeven:

Naam kind:

School:

Groep (6tm8):

Telefoonnummer ouder:

Mag uw kind alleen naar huis?

Heel fijn, vanaf volgende week krijgen wij weer schoolfruit!

Als eerste staat peer, watermeloen en tomaat op het programma. Wij eten het fruit op woensdag, donderdag en vrijdag. Wanneer u denkt dat uw kind niet genoeg heeft aan het fruit, kunt u zelf altijd iets extra’s meegeven. Meer weten? www.euschoolfruit.nl.

Schoolafspraken

De eerste weken van een schooljaar worden ook wel de gouden weken genoemd.

Een periode van elkaar weer (opnieuw) leren kennen, groeps- en schoolafspraken maken (hoe zorgen wij samen voor die fijne groep / school?). We weten dat wanneer de sfeer in de groep fijn en vertrouwd is, kinderen ook beter tot leren komen. Er zijn ook schoolbrede afspraken, die u in de gang ziet hangen. Iedere week staat er een afspraak centraal, op deze manier. De kinderen kunnen duimen verdienen, waarmee ze hun Vuurtoren vullen, is hij vol? Dan ben je de topper van de week!

Wij hebben ook een aantal algemene afspraken:

Wanneer je op de fiets komt, staat deze in het rek

Kom je op je step? Deze blijft buiten en staat ook in of bij het rek.

Mobiele telefoon lever je ’s morgens in bij de leerkracht.

Wanneer je speelgoed van huis meeneemt, kan het stuk gaan of kwijtraken. Laat speelgoed daarom thuis. Neem je het toch mee, dan is het voor eigen risico.

Wat er ook gebeurt, wij tonen altijd respect naar elkaar en naar de leerkracht. Wanneer deze grens overschreden wordt gaan wij altijd met ouder en kind in gesprek en komen er passende maatregelen.

Driehoekgesprekken

Vanaf vandaag kunt u via Parro inschrijven voor het driehoek gesprek. Wij vragen u dan ook naar de Zwemdiploma’s (ivm swimming is cool).

Vangnet zwemmen

De gemeente Velsen biedt alle leerlingen van de basisscholen in de gemeente vanaf groep 6 de gelegenheid het A-diploma kosteloos te halen. Via “het Vangnet” wordt leerlingen de kans geboden deze zwemles te volgen.
Om te bepalen in welk niveau uw kind zwemt hebben wij een voorzwemmoment gepland. U
kunt uw kind hier persoonlijk voor aanmelden door een mail te sturen naar ykrol@velsen.nl
of door telefonisch contact op te nemen met de receptie van het zwembad via 0255-531888.
Het voorzwemmoment staat gepland op woensdagmiddag 7 september a.s. om 17.00 uur in
zwembad De Heerenduinen. Niet vergeten om zwemkleding en een handdoek mee te nemen.

Het vangnet is een half uur zwemles per week, op een door ons vastgesteld tijd

Privacy en medisch handelen

Woensdag vaste fruitdag!

Wilt u via Parro uw privacy-voorkeuren weer even checken?

Wanneer het voor de gezondheid van uw kind noodzakelijk is tijdens schooltijd medicijnen te slikken, zijn wij verplicht u te vragen een toestemmingsformulier in te vullen. Wij mogen niet zonder deze toestemming handelen. Het formulier is verkrijgbaar bij de administratie.

Informatieavond

12 september 19.30 uur tot 20.30 uur

Kennismaken nieuw team

Wat gaan we dit jaar doen?