Nieuwsflits 2 december

Sint

Wat hebben we genoten van het Sintfeest op het plein. Sinterklaas kwam met wel 5 Pieten ons bezoeken. We moesten even wachten in de kou, maar het was het meer dan waard.

Wij willen de ouderraad enorm bedanken voor hun inzet om hier een mooi feest van te maken met elkaar. Volgende week, een weekje rust en dan gaan we alweer de sfeervolle kerstperiode in.

Kerstviering en Kerstdiner

Na twee jaar kunnen we eindelijk weer Kerst vieren op school!   Om 12.00uur gaan de kinderen naar huis om zich feestelijk aan te kleden voor het Kerstdiner. We starten met het Kerstdiner om 17.15 uur in de eigen groep. De kinderen kiezen met de leerkracht lekkere gerechtjes uit. Deze worden vervolgens opgehangen bij de klas, waarna er een moment komt voor u om een gerechtje uit te kiezen. Volgende week ontvangt u meer informatie hierover.

Kerstsamenzijn op het plein
Samen met De Klipper, organiseren wij een kort gezellig samenzijn voor ouders op het plein. Vanaf 18.15 uur kunt u warme chocolademelk of een lekkere glühwein halen. Om 18.30uur haalt u uw kind op in de groep en is de kerstviering afgelopen. Vrijdagochtend 23 december om 12.00uur begint de kerstvakantie.

Helaas moeten wij tussen alle gezellige feesten door ook minder goed nieuws brengen. Sacha (groep 1/2) werkt ook nog op een andere school bij IJmare. Zij heeft ons vorig jaar toen Nettie ziek werd uit de brand geholpen Zij heeft een groot hart voor onze kinderen en toen wij ook met de zomervakantie nog een vacature hadden bij de kleuters stapte zij enthousiast in. Zij is toen full time gaan werken. Binnen haar thuissituatie is dit teveel geworden en heeft zij moeten besluiten bij ons te stoppen.

Daarnaast is Meryl (groep 3/4) enthousiast bij ons gestart, de combinatie werk en studie is voor haar toch te veel gebleken. Om haar studie goed af te ronden heeft zij moeten besluiten te stoppen met werken bij ons.

Heel erg jammer, Wij zullen beiden zeker gaan missen in ons team, maar begrijpen hun keuze hierin. Uiteindelijk staat gezondheid altijd op nummer 1. Het was voor hen ook een lastig maar moedig besluit.

Samen met ons bestuur zijn wij aan het nadenken hoe wij deze puzzel kunnen oplossen met elkaar, in een tijd waarin leerkrachten zo schaars zijn. Wij houden u goed op de hoogte. Gelukkig hebben Sacha en Meryl aangegeven indien noodzakelijk ons nog wat langer te ondersteunen. Gezien de reden voor beiden zult u begrijpen dat dit niet te lang kan duren.

Dans en theater op school

Tot de Kerstvakantie zijn er lessen kunst van juf Eke en muziek van juf Annemarie van KOEL-productions. In januari starten er nieuwe lessen van, namelijk dans van juf Quinty en theater van juf Rianne.

Screening fijne motoriek

Op school hebben we een samenwerking met de fysiotherapeuten van IJmed. Net als taal en rekenen vinden wij namelijk ook de motorische ontwikkeling heel belangrijk. In het belang van een goede ontwikkeling van de kinderen screenen we daarom in groep 3 en 4 de fijne motoriek. Marlies en Agnes van IJmed komen hiervoor langs in de klas. Mocht u hier bezwaar tegen hebben? Geef dit dan voor 8 december door aan Manon.

Activiteiten na lestijd

Iris heeft weer veel leuke nieuwe activiteiten in de planning. Zie de flyer hiernaast! Snel opgeven is belangrijk want vol is vol.

Volgende week eten wij sinaasappel, bleekselderij en appel.

Bericht vanuit Techport

“mijn kind verdient het beste”

Als ouder wil je gewoon het beste voor je kind. Een mooie opleiding met garantie op een toekomstbestendige baan en een goed salaris. In de IJmond kan jouw kind in de techniek en technologie alle kanten op. Op de speciale website: www.mijnkindverdienthetbeste.nl staan filmpjes van ouders over hun ervaringen met het kiezen, samen met hun kind, voor een vervolgopleiding. En er staan 5 tips om samen goed georiënteerd een gedegen keuze te maken voor een nieuwe school of een schoolprofiel. Ook geven we je een overzicht van alle open dagen, kijkmiddagen en ‘doe-mee-programma’s. Tot slot hebben we ook een YouTube Playlist klaar staan waarop je alle informatie over de scholen en over de 7 werelden van techniek kan vinden.

Voor de komende tijd wensen wij jullie veel plezier met oriënteren en wat jouw kind ook gaat kiezen; kies bewust want jouw kind verdient het beste!